Гимназия директорының қамқоршылық кеңесі алдындағы есебі.
«Тараз қаласы әкімдігінің білім бөлімінің
Төле би атындағы №8 гимназиясы»
коммуналдық мемлекеттік мекемесінің
директоры
Әзімбай Әлішер Әзімбайұлының
Қамқоршылық кеңес алдындағы
есебі
Құрметті қамқоршылық кеңес мүшелері мен ата-аналар!
Қазақстандағы білім беру реформаларының жалпы мақсаты білім беру жүйесін жаңа әлеуметтік-экономикалық ортаға бейімдеу болып табылады. Елбасы, Тұңғыш Президентіміз мемлекетімізді әлемдегі бәсекеге қабілетті елдердің қатарына енгізу туралы міндет қойған болатын. Білім беру жүйесін жетілдіру осы мақсатқа қол жеткізуде маңызды рөл атқарады.
Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Кемелұлы Тоқаев «ЖАҢА ЖАҒДАЙДАҒЫ ҚАЗАҚСТАН: ІС-ҚИМЫЛ КЕЗЕҢІ» атты Жолдауында білім беру саласына ерекше көңіл бөліп, жаңа міндеттер жүктеді.
Қай салада болмасын ондағы жұмыстың нәтижесі сапамен өлшенеді. Сапалы оқыту және өздігінен оқып білім алуға баулу негізінде ғана оқушылардан парасатты азамат тәрбиелеп шығаруға болады. Осы бағытта гимназиямызда да жүйелі жұмыстар жүргізілуде.
Биылғы оқу жылы ерекшеліктерге толы жыл болды. Санитарлық-эпидемиологиялық жағдайға байланысты, коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеу мақсатында әрбір білім беру ұйымында оқыту форматы әрбір өңірдегі санитарлық-эпидемиологиялық жағдайға байланысты жүргізілді. Біздің гимназиямызда оқу жылын оқытудың аралас форматында аяқтап отыр.
Төле би атындағы №8 гимназиясы 2019-2020 оқу жылын 82 сынып комплектісі, 2222 оқушымен аяқтаса, 2020-2021 оқу жылын 85 сынып комплектісі, 2348 оқушымен аяқтағалы отыр.
Білім алушылар контингенті туралы жалпы мәлімет
Статистика параметрлері | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | Қозғалыс динамикасы | |
1. | Оқыды 1-11 сынып | 2078 | 2222 | 2348 | 126 өсті |
1.1. | Бастауыш мектепте | 924 | 976 | 974 | 2 кеміді |
1.2. | Негізгі мектепте | 948 | 1046 | 1115 | 69 өсті |
1.3. | Орта мектепте | 206 | 200 | 259 | 59 өсті |
3. | Сынып комплектілері | 78 | 82 | 85 | 3 өсті |
3.1. | Бастауыш мектепте | 35 | 36 | 36 | Тұрақты |
3.2. | Негізгі мектепте | 34 | 37 | 39 | 3 өсті |
3.3. | Орта мектепте | 9 | 9 | 10 | 1 өсті |
4. | Сыныптардың орташа толықтығы | 27 | 27 | 27 | Өзгеріс жоқ |
4.1. | Бастауыш мектепте | 26 | 27 | 26 | 1 кеміді |
4.2. | Негізгі мектепте | 28 | 28 | 28 | Тұрақты |
4.3. | Орта мектепте | 23 | 22 | 25 | 3 өсті |
5. | Жалпы сынып сандары | 78 | 82 | 85 | 3 өсті |
5.1 | Жалпы білім алатын | 68 | 73 | 75 | 2 өсті |
5.2 | Бағдарлы сыныптар | 9 | 9 | 10 | 1 өсті |
6. | Мектеп бітірді | 88 | 92 | 102 | 10 |
6.1. | «Алтын белгі» | 3 | 2 | 10 | +8 |
6.2. | «Үздік аттестат» | 5 | 1 | 7 | +6 |
7. | Оқушылардың үлгерімі Білім сапасы | 100% 79,2% | 100% 81,4% | - | - |
Аз қамтылған отбасыдан, көп балалы отбасыдан, қамқорсыз қалған отбасыдан шыққан, қамқорлықтағы балалар, үйде білім алатын балалармен оқу жылы барысында тиісті жұмыстар жүргізілді. Оқытудың қашықтан жүргізілуіне байланысты гимназия асханасы толыққанды жұмыс істеген жоқ. 9,11 сынып оқушыларының ішіндегі аз қамтамасыз етілген отбасынан шыққан балалар ғана 4-ші оқу тоқсанында тегін ыстық тамақпен қамтылды.
№ | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
1 | ыстық дәруменді тегін тамақпен қамтылатын білім алушылар саны (%) | 152 оқушы (7,3%) | 261 оқушы (11,7%) | 206 оқушы (8,7%) |
№ | Оқушының аты-жөні. (2020-2021 оқу жылы) | Саны |
1 | Аз қамтылған отбасынан шыққан балалар | 206 оқушы |
2 | Көп балалы отбасы оқушылары | 648 оқушы |
3 | Жетім балалар | 7 оқушы |
4 | Жанұядағы жалғыз бала | 86 оқушы |
5 | Бір ата-анасы жоқ балалар (қайтыс болған) | 99 оқушы |
6 | Жалғызілік ана тәрбиелеп отырған балалар | 35 оқушы |
7 | Ажырасқан жанұя | 135 оқушы |
8 | Үйде оқитын бала | 1 оқушы |
9 | Жайсыз отбасы | - |
10 | Қала маңынан келетін оқушылар | 80 оқушы |
11 | Өзге дінге тіркелген | - |
12 | Оралман | 3 оқушы |
13 | Инвалид | 2 оқушы |
14 | Өгей әке, өгей шешемен тұратындар | 14 оқушы |
Өткен оқу жылында 11 сыныпты 92 білім алушы аяқтады, оның 2-уі «Алтын белгі» белгісіне, 1-уі үздік аттестатқа иегерлері. Ал, биыл гимназияны 102 түлек аятайды, оның 10-ы «Алтын белгі» белгісіне, 7-уі үздік аттестатқа үміткерлер.
Өткен оқу жылында 9 сыныпты 170 білім алушы аяқтаса, оның 21-і үздік аттестат иегерлері болды. Биылғы жылы 9 сыныпты ---- аяқтайды, оның---- үздік аттестатқа үміткерлер.
1-көрсеткіш. Қауіпсіздік.
Төле би атындағы №8 гимназиясының оқу ғимараты 1952 жылы пайдалануға берілген. 1960,1992 жылдары жапсарлас ғимараттар салынған. Оқу ғимаратының сыйымдылығы 1850 оқушыға арналған. Гимназия бейне бақылау жүйесіне қосылған. Абай даңғылы №158 мекен-жайындағы бас оқу ғимаратында барлығы 22 бейне камера бар, оның 10-ы ішке, 12-сі сыртқа орнатылған. У.Қайназаров көшесі №17 мекен-жайындағы бастауыш оқу ғимаратында барлығы 14 камера, оның 9-ы ішке, 5-уі сыртқа орнатылған.
Гимназияда барлығы 36 бейне камера бар. Жазбаны сақтау жады 30 күнді құрайды. Өрт дабылы орнатылған. Дыбыстық және дауыстық құлақтандырулар бар. Эвакуация жоспарлары ілінген, эвакуациялық шығу орындары бар. Гимназия аумағы қоршалған. Бірақ, күзет дабылы, турникеттер мен өткізу жүйесі жоқ.
Гимназияда бас оқу ғимаратында орналасқан асхана 160 орынға арналса, бастауыш оқу ғимаратындағы асхана 80 орынға арналған. Өткен оқу жылында ыстық тамақпен қамтылу көрсеткіші 80 пайызды құрады. Білім алушыларды ыстық тамақпен қамту бойынша «Дәмді тамақтар» ЖШС-мен келісім-шарт жасалған. Асханада санитарлық, техникалық, өрт қауіпсіздігі талаптары сақталған. Қол құрғату құрылғылары, ауыз су ішуге арналған диспенсер орнатылған.
Гимназиядағы турникеттердің болуы туралы ақпарат
№ | Гимназиядағы турникеттердің болуы туралы ақпарат | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
1 | Гимназияда турникеттер мүлдем орнатылмаған | 0 | 0 | 0 |
Гимназияда бейнекамералардың болуы туралы ақпарат
№ | Гимназияда бейнекамералардың болуы туралы ақпарат | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
1 | Гимназияда барлығы 36 камера орнатылған. Есте сақтау жады 30 күнді құрайды. Абай даңғылы № 138 мекен-жайындағы бас оқу ғимаратында 22 камера орнатылған. Оның 10-ы іште, 14-і сыртта. У.Қайназаров көшесі №17 мекен-жайындағы бастауыш оқу ғимаратында 14 камера орнатылған. Оның 9-ы іште, 5-і сыртта. | 36 | 0 | 0 |
Гимназиядағы әжетханалар туралы ақпарат
№ | Гимназиядағы әжетханалардың ішкі есіктерінің болуы туралы ақпарат | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
1 | Гимназияда әжетханалар іште орналасқан. Барлығы 18 әжетхана бар. Оның 2-де ішкі есіктері жоқ, ортасынан бөлінбеген. Әжетхананың 16-ысына 2020 жылы ішкі есіктер орнатылып, орталары бөлінді. | 0 | 0 | 16 |
2-көрсеткіш. Материалдық-техникалық база. Ақпараттық кеңістік.
Гимназияда барлығы 56 оқу кабинеті бар. 2 зертхана, 3 информатика, 2 технология кабинеті жұмыс істейді. 394 компьютерлік құрылғы бар. Интернеттің жылдамдығы 40 Мбит/с құрайды.
1 компьютерге шаққанда келетін оқушы саны
2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
1 компьютерге шаққанда келетін оқушы саны | 16 | 15 | 6 |
Құралдар | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
1 | Компьютер | 109 | 109 | 142 |
2 | Ноутбук | 17 | 17 | 252 |
Жаңа модификациядағы пәндік кабинеттер саны-4.
Физика кабинеті-1
Пайдалануға берілген жылы -2006 жыл
Химия кабинеті-1
Пайдалануға берілген жылы- 2012 жыл
Биология кабинеті -1 дана
Пайдалануға берілген жылы -2014 жыл
Робототехника кабинеті - 1
Пайдалануға берілген жылы -2019
Гимназияда күнделікті білім беру үрдісінде сандық білім ресурстары kundelik kz, daryn.online және оның қосымшасы ретінде мұғалімдерге member.daryn.online платформалары, әлеуметтік желілерді, бұлтты сервистерді, QR-кодтау технологиясын қолданылуда .
Сабақ барысында Quizizz, Kahoot, Quizlet, Padlet, Plikers интерактивті білім беру қосымшаларын қолданатын педагогтардың үлесі 100 пайыздық көрсеткішті құрайды.
2018-2019 оқу жылында гимназияда демеушілердің есебінен робототехникаға кабинеті ашылды. Робототехника кабинеті LEGO MINDSTORMS EV3, Arduino Uno құрылғыларымен жабдықталған. Робототехника үйірмесінде 50 оқушы дәріс алуда . Технологияға қызыққан жеткіншектер уақытпен санаспай, өздерінің идеяларын жүзеге асыра бастады. Заманауи интеллектуалды жүйелерді қолдана отырып, микроклиматты сақтау арқылы жылыжайда өсімдіктерді күтуде автоматтандырылған жылыжай жасады. Жылыжайдың температурасы, топырақтың ылғалдылығы, жарық, ауаның құрамы және ылғалдылығы, сондай-ақ өсу үшін қоректік заттарды қажет ететін өсімдіктердің өсуіне арналған оңтайлы жағдайларды бақылайды. Гимназия білім алушылары BilimLand электрондық оқыту платформасы бойынша білім беру контентінің ірі сандық кітапханасын, қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде барлық пәндерді қамтыған 30 мыңға жуық электрондық сабақ, тренажер, интерактивтік жаттығулар, оқытуға арналған видео, анимациялық фильмдерді оқу үрдісінде қолдануда. «Bilim Media Group» бағдарламасы сонымен қатар комплекстік виртуалды оқыту «iTest», «iMektep» мультимедиялық курсы, «BilimLand» білім беру платформасын қолдану гимназиядағы оқу үрдісінде кеңінен пайдаланылуда.
Сандық білім ресурстарын пайдалану көрсеткіші
№ | Сандық білім ресурстары | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |||
Мұғалімдер саны | Пайыздық үлесі (%) | Мұғалімдер саны | Пайыздық үлесі (%) | Мұғалімдер саны | Пайыздық үлесі (%) | ||
1 | Daryn online | 161 | 62,5 | 173 | 79,7 | 184 | 100 |
2 | Kundelik.kz | 161 | 100 | 173 | 100 | 184 | 100 |
3 | Bilimland | 161 | 56 | 173 | 71 | 184 | 72,5 |
4 | Quizizz, Kahoot, Quizlet Padlet,Plickers қосымшалары | 161 | 73,6 | 173 | 82 | 184 | 100 |
Оқырмандарға қызмет көрсету барысында гимназия кітапханасында 6 компьютер орналасқан. Мектеп кітапханасының қоры 61254 дана кітаппен қамтылған. Оның 9268 данасы – көркем әдебиет, оқулықтар, анықтамалық және әдістемеліктер, – 51564 дана, аудио дисктер мен электронды оқулықтар 345 дана. Әрбір оқырманға шаққанда кітап саны 26-ға тең. Білім және ғылым министрлігі бекіткен тізімі бойынша білім басқармасына қажетті оқулықтар мен әдістемелік құралдарға және көркем әдебиеттерге сұраныстар беру арқылы кітапхана қоры толтырылып отырады.
2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
Кітап қоры | 66854 | 63443 | 61254 |
Оқулықтар | 58233 | 54808 | 51564 |
Көркем әдебиет, анықтамалық және | 8276 | 8149 | 9268 |
әдістемеліктер | |||
Аудио дисктер, электронды оқулықтар | 345 | 345 | 345 |
Мерзімді басылымдар | 25 | 24 | 25 |
Гимназия кітапханасының қоры соңғы үш жылда арту динамикасын көрсетеді
Гимназия кітапханасының оқушыларды оқулықпен қамтамасыз етудің
үш жылдық динамикасы
2018-2019 оқу жылы | 2019-2020 оқу жылы | 2020-2021 оқу жылы | |
Барлық бала саны | 2084 | 2222 | 2347 |
Оқулықпен қамтылған оқушылар саны | 2084 | 2222 | 2347 |
Оқулықпен қамтылуы % | 100% | 100% | 100% |
3-көрсеткіш. Білім алушылардың денсаулық жағдайы.
№ | Ауру түрлері | Бала саны |
1 | Энодкринолдық ауру түрлері | 22 |
2 | Неврологиялық ауру түрлері | 3 |
3 | Тірек-аппараты аурулары | 19 |
4 | Құлақ-мұрын аурулары | 8 |
5 | Көз аурулары | 78 |
6 | Асқазан аурулары | 6 |
7 | Бүйрек ауруы | 5 |
8 | Жүрек ауруы | 2 |
9 | Аллергиялық аурулар | 2 |
10 | Қант диабеті ауруы | 1 |
11 | Онкологиялық ауру | 1 |
4-көрсеткіш. Гимназиядағы педагог қызметкерлер мен жұмыскерлердің кадрлық құрамы.
Гимназияда 184 педагог жұмыс істейді, оның 10-ы бала күтіміндегі демалыста, 2 педагог-психолог, 1 әлеуметтік-педагог бар. Техникалық персоналдың саны 65 адам. 184 мұғалімнің 179 (97,3 % ) жоғары білімді 5 мұғалімнің (2,7 %) арнайы орта білімді. Магистрлік білім алған мұғалімдер-11
жоғары және бірінші санаттағы педагогтар саны (%);
2018-2019 о.ж. - 108 мұғалім (67%); 2019-2020 о.ж. - 119 мұғалім (68,7%);
2020-2021 о.ж.- 133 мұғалім (72,3%). педагог шебер -4; педагог-зерттеуші-80; педагог-сарапшы-32.
Білімі бойынша
Оқу жылдары | Педагогтар саны | Жоғары | Арнаулы орта | Магистр | |||||
саны | % | саны | % | саны | % | ||||
2018-2019 | 161 | 158 | 98,1 | 3 | 1,8 | 6 | 3,7 | ||
2019-2020 | 173 | 168 | 97 | 5 | 2,9 | 10 | 5,8 | ||
2020-2021 | 184 | 179 | 97,8 | 5 | 2,1 | 11 | 5,9 | ||
Біліктілік санаты бойынша
Оқу жылдары | Педагогтар саны | жоғары | І санат | ІІ санат | мұғалім | ||||
саны | % | саны | % | саны | % | саны | % | ||
2018-2019 | 161 | 54 | 33,5 | 40 | 24,8 | 29 | 18 | 19 | 11,4 |
2019-2020 | 173 | 18 | 10,4 | 14 | 8,1 | 11 | 6,4 | 28 | 16,2 |
2020-2021 | 184 | 8 | 4,3 | 9 | 4,9 | 5 | 2,7 | 28 | 15,2 |
Оқу жылдары | Педагог тар саны | педагог-шебер | педагог-зерттеуші | педагог- сарапшы | педагог-модератор | ||||
саны | % | саны | % | саны | % | саны | % | ||
2018-2019 | 161 | 1 | 0,6 | 7 | 4,3 | 6 | 3,7 | 6 | 3,7 |
2019-2020 | 173 | 2 | 1,2 | 61 | 35,2 | 24 | 14 | 15 | 8,7 |
2020-2021 | 184 | 4 | 2,1 | 80 | 43,5 | 32 | 17,4 | 18 | 9,8 |
Жоғары және бірінші санаттағы педагогтардың үлесі
Біліктілік санаты | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
Педагогтар саны | 161 | 173 | 184 |
Педагог-шебер | 1 (0,6%) | 2 (1,2%) | 4 (2,1%) |
Педагог-зерттеуші | 7 (4,3%) | 61 (35,3% ) | 80 (43,5 %) |
жоғары санатты | 54 (33,5% ) | 18 (10,4% ) | 8 (4,3%) |
Педагог-сарапшы | 6 (3,7% ) | 24 (13,9% ) | 32(17,4%) |
бірінші санатты | 40 (24,8% ) | 14 (8,1% ) | 9 (4,9 %) |
Педагог-модератор | 6 (3,7% ) | 15 (8,7% ) | 18 (9,8%) |
Педагог | 19 (11,8% ) | 28 (16,2% ) | 28(15,2%) |
Наградалары бар гимназияның педагогтары туралы мәліметтер
№ | Наградалары | Аты Тегі | Пәні |
1 | «Қазақстан Республикасы білім беру ісінің үздігі» 1997ж. | Нураханова Маржан Амановна | Бастауыш сынып |
2 | «Білім беру ісінің құрметті қызметкері» 2018ж. | Садыкова Галия Борисовна | Неміс тілі |
3 | «Ыбырай Алтынсарин» 2018ж. | Мустафаева Гулнар Тансыккуловна | Бастауыш сынып |
4 | «Ыбырай Алтынсарин» 2009ж. | Сүгірбекова Шолпан Ізбасарқызы | Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары |
5 | «Облысқа сіңірген еңбегі үшін» 2019ж. | Селеубаева Раушан Жақсынқызы | Директордың оқу ісі жөніндегі орынбасары |
6 | «Үздік педагог» 2013ж. «Ерен еңбегі үшін» 2013ж. | Куатбекова Меруерт Малдыбайқызы | Бастауыш сынып |
7 | «Ыбырай Алтынсарин» 2018ж. | Мейірбекова Рабига | Неміс тілі |
8 | «Үздік кітапханашы» 2017ж. | Орынбаева Оразкул Амантайқызы | кітапханашы |
9 | «Қазақстан Республикасы білім беру ісінің үздігі» 1997ж. «Ыбырай Алтынсарин» 2019ж. | Шайпитенова Жанна Танабековна | Орыс тілі |
10 | «Ыбырай Алтынсарин» 2005ж. | Абдиева Гулжан Сейілбекқызы | Қазақ тілі мен әдебиеті |
11 | «Білім беру ісінің құрметті қызметкері» 2014ж. | Наметова Роза | Тарих |
12 | «Қазақстан Республикасының Тәуелсіздігіне 20 жыл» | Демегенова Дамелі Онбайқызы | Қазақ тілі мен әдебиеті |
3.6. Аудандық (қалалық), облыстық, республикалық, халықаралық конференцияларға, семинарларға, форумдарға, көрмелерге, байқауларға, педагогикалық оқуларға қатысушы педагогтардың үлесі
Облыстық: 2018-2019 о.ж. - 4 мұғалім (2,5%); 2019-2020 о.ж. - 3 мұғалім (1,7%);
2020-2021 о.ж.- 9 мұғалім (4,9%). Республикалық: 2018-2019 о.ж. - 24мұғалім (15%); 2019-2020 о.ж. - 52 мұғалім (30%);
2020-2021о.ж.- 60 мұғалім (32,6%). Халықаралық: 2018-2019 о.ж. - 9 мұғалім (5,6%); 2019-2020 о.ж. - 32 мұғалім (18,5%);
2020-2021 о.ж.- 40 мұғалім (21,7% ).
5-көрсеткіш. Білім сапасы.
Жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын табысты меңгерген оқушылар үлесінің серпіні
2017-2018 | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
Жалпы оқушы саны | 1941 | 2078 | 2222 | |
оқу бағдарламасын табысты меңгерген оқушы саны | 1438 | 1647 | 1402 | |
білім сапасы | 74,1 | 79,3 | 81,4 |
6-көрсеткіш. Білім алушылардың жетістіктері.
Облыстық, республикалық және халықаралық олимпиадалар мен оқушылардың ғылыми жарыстарының жүлдегер оқушыларының үлесі
№ | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
1 | Облыстық пән олимпиадаға қатысқан білім алушылар үлесі (%) | 7 оқушы (0,33%) | 4 оқушы (0,2%) | 4 оқушы (0,2%) |
№ | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
1 | Республикалық пән олимпиадаға қатысқан білім алушылар үлесі (%) | 1 оқушы (0,04%) | 0 оқушы (0%) | 1 оқушы (0,2%) |
№ | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
1 | Облыстық ғылыми жобаға қатысқан білім алушылар үлесі (%) | 0 оқушы (0%) | 4 оқушы (0,2%) | 8 оқушы (0,3%) |
№ | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
1 | Республикалық ғылыми жобаға қатысқан білім алушылар үлесі (%) | 0 оқушы (0%) | 2 оқушы (0,09%) | 3 оқушы (0,12%) |
№ | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | |
1 | Республикалық ғылыми жобаға қатысқан білім алушылар үлесі (%) | 0 оқушы (0%) | 1 оқушы (0,04%) | 1 оқушы (0,04%) |
Жалпы білім беретін пән олимпиада жетістіктерінің салыстырмалы көрсеткіші
Деңгейі | 2017-2018 оқу жылы | 2018-2019 оқу жылы | 2019-2020 оқу жылы | 2020-2021 оқу жылы | ||||||||
қалалық | облыстық | респ. | қалалық | облыстық | респ. | қалалық | облыстық | респ. | қалалық | облыстық | респ. | |
І орын | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | - | 3 | - | - | 5 | 1 | - |
ІІ орын | 3 | 1 | - | 6 | 2 | 1 | 8 | 1 | - | 9 | 1 | - |
ІІІ орын | 3 | 2 | 1 | 7 | 4 | - | 9 | 3 | - | 10 | 1 | - |
грамота | 2 | - | серт. | - | - | - | - | 1 | - | - | ||
Барлығы | 10 | 4 | 2 | 15 | 7 | 1 | 20 | 4 | 25 | 3 | - | |
Ғылыми жұмыс жетістіктерінің салыстырмалы көрсеткіші
Деңгейі | 2017-2018 оқу жылы | 2018-2019 оқу жылы | 2019-2020 оқу жылы | 2020-2021 оқу жылы | ||||||||||||
қалалық | облыстық | респ. | Халықа | қалалық | облыстық | респ. | Халықа | қалалық | облыстық | респ. | Халықаралық | қалалық | облыстық | респ. | Халықаралық | |
І орын | 3 | - | - | 1 | - | - | - | - | 2 | - | - | - | 3 | 2 | 1 | |
ІІ орын | 4 | 2 | - | - | - | - | - | - | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 7 | ||
ІІІ орын | 2 | 2 | - | 1 | 3 | - | - | - | 3 | 2 | 1 | - | 2 | 2 | 1 | 2 |
грамота | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 2 | 1 | - | - | - | |||
Барлығы | 9 | 5 | - | 2 | 3 | - | - | - | 9 | 4 | 2 | 1 | 9 | 9 | 3 | 3 |
Жамбыл облысы әкімдігінің білім басқармасының 2019 жылғы 15 қарашадағы №01-5597 бұйрығына сәйкес «2019-2020 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілген республикалық ғылыми жоба жарысының жүлдегерлері
р/с | Оқушының аты-жөні | Пәні | сыныбы | қала | Обл. | Респ | Халық-қ | Мұғалімінің аты-жөні |
1 | Турсынова Дана | Тіл білімі | 11 | ІІІ | ІІ | Атыханова И. | ||
2 | Рахымбердиева Дильназ | Қоршаған орта | 10 | ІІ | ІІ | ІІ | Баяхметова Д. | |
3 | Макулбекова Асем | Биология | 11 | І | ІІ | ІІІ | Алдатаева Ж. | |
4 | Шымырбай Дильназ | Биология | 11 | ІІІ | ІІ | Алдатаева Ж. | ||
5 | Сатиева Ботагоз | Экономика | 10 | ІІІ | Грамота | Дуйсекова З. | ||
6 | Жөнкебаева Томырыс | Қолданбалы математика | 11 | ІІ | ІІІ | ІІ | Бейсенова С. | |
7 | Доскумбаев Қайырхан | Құқытану | 9 | І | Оразкулова Г. | |||
8 | Данике Мырза | Жер және космос туралы ғылымдар | 10 | Алғыс хат | Парменкулова Динара Думановна | |||
9 | Нұрбаева Қарлығаш | Тіл білімі | 10 | Алғыс хат | Шахшанбаева Камшат Намазбековна |
Халықаралық, республикалық деңгейдегі олимпиадалар мен байқаулардың жеңімпаздарының, жүлдегерлерінің (лауреаттарының) саны. ҚР БҒМ бекіткен 07.12.2011 жылғы №514 бұйрыққа сәйкес (оның ішінде «Дарын» РҒПО өткізетін қашықтық олимпиадалары)
2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 | ||
1 | Халықаралық интеллектуалдық байқауы «Русский медвежонок- языкознание для всех» | 128 | 75 | 117 |
2 | Халықаралық интеллектуалдық байқауы «Золотое Руно» | 96 | 144 | 152 |
3 | Халықаралық интеллектуалдық байқауы «Пони» | 98 | 55 | 72 |
4 | Халықаралық интеллектуалдық байқауы «Кенгуру- математика для всех» | 44 | 102 | - |
5 | Халықаралық интеллектуалдық байқауы «Кенгуру-Лингвист» | 70 | 77 | - |
6 | Халықаралық интеллектуалдық байқауы «British Bulldog» | 38 | 82 | 39 |
7 | Халықаралық интеллектуалдық байқауы «Человек и природа» | 40 | 9 | - |
8 | Халықаралық интеллектуалдық олимпиадасы «FEMO» «Fizmat Elementary Math Olympiad (FEMO)». (РФММ (РФМШ) ұйымдастырған. | - | - | 14 |
9 | Республикалық «Ақ Бота» интеллектуалдық марафон | 79 | 139 | 150 |
10 | 5-9 сынып оқушылары арасында XVI республикалық “Тарих ата” қашықтық олимпиадасы | 11 | 9 | 12 |
11 | 1-7 сынып оқушыларының “Зерде” зерттеу жобалары мен шығармашылық жұмыстарының республикалық конкурсы» (облыстық кезең) | 3 | 3 | 5 |
12 | 5-6 сынып оқушыларына арналған республикалық олимпиада (республикалық кезең ) | 1 | ||
13 | Республикалық жасөспірімдер олимпиадасы (облыстық) | 1 | ||
14 | Оқушылар арасында Әл-Фараби атындағы ғылыми жарыстардың республикалық конкурсы | - | 10 | 12 |
15 | «Bebras» информатика бойынша халықаралық ойын-сайыс | 4 | 5 | 10 |
Жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиада жүлдегерлері 2020-2021 оқу жылы | |||
оқушының толық аты-жөні куәлік боынша | олимпиада немесе ғылыми жарыстың атауы | Жетекші | |
Ағылшын тілі Тлеумурат Каламкас | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының ІІ /облыстық/ кезеңі | ||
География Баймолда Балнұр | 2020-2021оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының ІІ /облыстық/ кезеңі | ||
Құқық Мұхамеджан Дінмұхамед | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының ІІ /облыстық/ кезеңі | ||
Информатика Досыбиев Диас | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының ІІ /облыстық/ кезеңі | ||
Ана тілі мен әдебиеті Сейсенбек Айзат Маргуланқызы | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Орыс тілі мен әдебиеті | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Орыс тілі мен әдебиеті | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Орыс тілі мен әдебиеті Сарсенова Дарига | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Химия Абибулла Аружан | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Биология Абдраимова Амина | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Биология Калдыбаева Асел | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Биология Кабланова Дильназ | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Құқық негіздері Жамбыл Өскен | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Құқық Турысбеков Рамазан Мақсатулы | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Ағылшын тілі Абдимавлен Аделя | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
География Доскумбаев Қасымхан Рустемұлы | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Математика Медетхан Дулат | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Физика Жұмаділ Айдидар Нурболқызы | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Математика Амантай Нұрбала Сейтбекқызы | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Математика Айтжан Ажар | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Неміс тілі Жалғасбай Жанерке | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Өзін-өзі тану Жапарбекова Аида Жан-Серикқызы | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Өзін-өзі тану Бахтияр Нурай | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Өзін-өзі тану Бауыржан Назерке | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Математика Амантай Нұрбала Сейтбекқызы | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Математика Айтжан Ажар | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Неміс тілі Жалғасбай Жанерке | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Өзін-өзі тану Жапарбекова Аида Жан-Серикқызы | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Өзін-өзі тану Бахтияр Нурай | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі | ||
Өзін-өзі тану Бауыржан Назерке | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілетін республикалық олимпиадасының І /қалалық/ кезеңі |
Жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілген ғылыми жоба жарысының жүлдегерлері
лпы білім береті пәндеройынша өткізілген ғылыми жоба жарысының жүлдегерлері
Оқушының толық аты-жөні куәлік боынша | Олимпиада немесе ғылыми жарыстың атауы | Жетекші | |
Анабекова Дана | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілген республикалық ғылыми жоба жарысының ІІІ /республикалық/ кезеңі | ||
Кабланова Дильназ | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілген республикалық ғылыми жоба жарысының ІІІ /республикалық/ кезеңі | ||
Жумашев Дармен | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілген республикалық ғылыми жоба жарысының ІІІ /республикалық/ кезеңі | ||
Бақытжанұлы Дінмұхамед | 2020-2021 оқу жылында жалпы білім беретін пәндер бойынша өткізілген республикалық ғылыми жоба жарысының ІІ /облыстық/ кезеңі | ||
Аралбай Ясмина | 2-7 сынып оқушыларының зерттеу жобалары мен шығармашылық жұмыстарының «Зерде» XVI республикалық конкурсының облыстық кезеңі | ||
Иген Ақерке | 2-7 сынып оқушыларының зерттеу жобалары мен шығармашылық жұмыстарының «Зерде» XVI республикалық конкурсының облыстық кезеңі | ||
Серік Жансенім | 2-7 сынып оқушыларының зерттеу жобалары мен шығармашылық жұмыстарының «Зерде» XVI республикалық конкурсының облыстық кезеңі | ||
Қадыржан Ислам | 2-7 сынып оқушыларының зерттеу жобалары мен шығармашылық жұмыстарының «Зерде» XVI республикалық конкурсының облыстық кезеңі | ||
Ораз Сымбат | 2-7 сынып оқушыларының зерттеу жобалары мен шығармашылық жұмыстарының «Зерде» XVI республикалық конкурсының облыстық кезеңі |
7-Кәсіби бағдарлау жұмысы.
Төле би атындағы №8 гимназияда 9-11 сынып оқушыларына кәсіптік бағдар беру мақсатында 2020-2021 оқу жылына арналған іс-шаралар жоспары жасалып бекітілді. Оқу жылы басында кәсіптік бағдар беру бойынша бұрыш рәсімделді. Гимназияда түлектер туралы мәліметтер қорын жинақтау арқылы қажетті мамандықты таңдауда кәсіптік бағдар беру мақсатында «Түлектердің жұлдызды күні» жобасы бойынша жұмыстар жүргізілуде. Жобаға 5-11 сыныптар қатысып, апта сайын түлектермен онлайн-кездесулер өткізілді. Жоба қорытындысы бойынша «Түлектер кітабы» әзірленеді. Оқу жылы барысында түлектермен 38 рет кездесу өткізілді. Гимназияның педагог-психологтары 9 сынып оқушыларымен кәсіби-диагностикалау жұмыстарын жүргізді.
8-көрсеткіш. Құқықбұзушылықтың алдын алу.
Наркологиялық есепте тұратын оқушылардың салыстырмалы көрсеткіші
№ | Оқушылар мәліметі | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
1 | Наркологиялық диспансерге емделуге жіберілген жасөспірімдер саны | - | - | - |
2 | Наркологиялық диспансерде есепте тұратын жалпы жасөспірімдер саны | - | - | - |
Білім алушылар арасында орын алған құқық бұзушылықтың салыстырмалы көрсеткіші
№ | Оқушылар мәліметі | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
1 | Тәртіпсіздікке бейім оқушылар саны | - | - | - |
2 | Мектепішілік есепте тұрған оқушылар саны | - | - | - |
3 | Қалалық полиция бөлімінде есепте тұрған жалпы жасөспірімдер саны | - | - | - |
4 | Қиын балаларға арналған мектепке жіберілген жалпы жасөспірімдер саны | - | - | - |
5 | Сотталған жалпы жасөспірімдер саны | - | - | - |
6 | Жамбыл облысы Ішкі Істер департаменті, ЦВИАРН-ға түскен жалпы жасөспірімдер саны | - | - | - |
7 | Шырқы бұзылған жанұялар саны, ондағы балалар саны | - | - | - |
Жасөспірімдер арасында жасалған қылмыстардың салыстырмалы көрсеткіші
№ | Қылмыс түрлері | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
1 | Денеге қатты зақым келтіру | - | - | - |
2 | Кісі өлтіру | - | - | - |
3 | Кісіге шабуыл жасау | - | - | - |
4 | Тонау | - | - | - |
5 | Ұрлық | - | - | - |
6 | Зорлау | - | - | - |
7 | Наркотик сақтау және сату | - | - | - |
8 | Автотранспорт ұрлау | - | - | - |
9 | Бұзақылық | - | - | - |
10 | Алдау-арбау | - | - | - |
11 | Тағы басқа | - | - | - |
Жасөспірімдер арасында тіркелген келеңсіз жағдайлар
№ | Оқушылар мәліметі | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
1. | Оқудан жалтарған оқушылар | - | - | - |
2. | Себепсіз мектепке келмеген оқушылар саны | - | - | - |
3. | Қиын жағдайларға тап болған оқушылар саны | - | - | - |
4. | Рейд барысында ескерту алған оқушылар саны | - | - | - |
№ | Оқушылар мәліметі | 2018-2019 | 2019-2020 | 2020-2021 |
1. | Дәстүрлі емес діни ағымдарға тартылған оқушылар саны | - | - | - |
2. | Орамал (хиджаб) тағатын оқушылар | - | - | - |
Дәстүрлі емес діни ағымдарға тартылған оқушылар саны
9-көрсеткіш. «Рухани жаңғыру» бағдарламасы.
Бүгінгі қоғамдық өзгеріс – білім беру ісіне де дүбірлі жаңалықтар енгізу, жас ұрпақты тәрбиелеуге жаңаша көзқараспен қарау сияқты аса маңызды талаптарды қойып отыр. Бүгінгі гимназия – ескі үрдістің үздігіне сай көз жіберіп, оны біздің қоғамның әлеуметтік сұранымына сай жаңа мазмұнмен толықтырып отыр.
Гимназия – негізгі және қосымша жалпы білім беру бағдарламаларын іске асыратын, оқушыларды олардың бейімділігі мен қабілетіне сәйкес тереңдетіп, салаға бөліп, саралап оқытуды көздейтін, жалпы білім беретін оқу орны – деп көрсетілген Қазақстан Республикасының Білім туралы Заңында.
Бүгінгі партада отырған ұрпақ – халықтың ертеңі, бүгінгі үйлесімді тәрбие – ертеңгі сапалы ұрпақ кепілі, сондықтан елге тұлға, жерге қожа болатын абыройлы азамат тәрбиелеу қажет. Егемен еліміздің жеткіншек ұрпақтарын, тарихы мен ұлттық салт-дәстүрлерінің иісі мұрнына да бармайтын мәңгірт ұрпақ емес, тәуелсіз еліміздің шаңырағына уық болып жаншылатын, босаға болып қадалатын, табалдырық болып көлденең түсетін нағыз ұлтжанды, халқын сүйген, Отаншылдық сезімі жоғары ұрпақ етіп тәрбиелеуіміз керек.
Гимназияның мақсаты: оқу-тәрбие процесіне жаңаша мазмұн беру арқылы шығармашыл жеке тұлғаны тәрбиелеу.
Гимназияда оқушының бойында азаматтық және қазақстандық патриотизмді, өзіндік санасы мен сезімінің және адамгершілік көзқарасын қалыптастыру, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халық дәстүрлерін дәріптеуге, әлемдік және отандық мәдениет жетістіктерін оқып үйренуге, Конституцияға және қоғамға қарама-қайшы келетін әрекеттерге төзбеушілікке, өзін-өзі жетілдіру арқылы өмірлік мақсаттарына жете алуға, зиянды заттардан аулақ болуға бағыттау арқылы тәрбиелеу жұмыстары ұдайы жүргізіліп келеді.
Гимназияның тәрбие жүйесі бүгінгі таңда мына бағыттар арқылы жүргізіледі:
1.Жаңа қазақстандық патриотизм мен азаматтыққа тәрбиелеу, құқықтық тәрбиелеу
2.Отбасылық тәрбие
3.Дене тәрбиесі, салауатты өмір салты
4.Рухани – танымдық тәрбие
5.Ұлттық тәрбие
6.Көпмәдениетті және көркем-эстетикалық тәрбие
7. Еңбек, экономикалық және экологиялық тәрбие
8. Зияткерлік тәрбие, ақпараттық мәдениет тәрбиесі
Төле би атындағы №8 гимназияның тәрбие жүйесінің бағыттары түрлі жобалар арқылы жүргізіледі. Тәрбие бағыттарын іске асыруда дәстүрлі жоспарлық бағыттан бөлек жобалар мен акциялар арқылы жұмыс жүргізу тиімділігі жоғары болып табылады.
Төле би атындағы №8 гимназиясында 2020-2021 оқу жылында жүзеге асып жатқан жобалар
Төле би атындағы №8 гимназиясында 2020-2021 оқу жылында жүзеге асып жатқан жобалар
Төле би атындағы №8 гимназиясында 2021-2022 оқу жылында жүзеге асатын жобалар
Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» бағдарламасы бойынша атқарылған жұмыстар
№ | Атқарылған жұмыс атауы | Қамтылғандар саны | Өтілу формасы | Фотосуреттер |
1 | «Саналы ұрпақ-жарқын болашақ» | 2202 | Тәрбие сағаттары | |
2 | «Гимназия оқушыларына оқуға ұсынылатын 100 кітап жобасы» | 35 | Интеллектуал ды ойын | |
3 | «Әкем,анам және мен» | 40 | Отбасылық жарыс | |
4 | «Мәңгілік ел-туған өлкем» | 28 | Ашық тәрбие сағаттары | |
5 | «Қарттарым асыл қазынам» | 45 | Концерт | |
6 | «Ұстазым, ұлы тұлға!» | 150 | Мерекелік кеш | |
8 | «Туған өлкеге саяхат» | 30 | Көне Таразға саяхат | |
9 | «Тіл ұлттың тірегі» | 20 | Дөңгелек үстел | |
10 | Жамбыл облыстық тарихи-өлкетану мұражайына экскурсия | 30 | Экскурсия | |
11 | «Рухани жаңғыру –ұлттың болашағы» | 40 | Дөңгелек үстел | |
12 | «Өлкенің жаңа есімдері» | 28 | Кездесу | |
13 | «Алғыста шек болмайды» | 1800 | Бірыңғай ашық сабақтар | |
14 | «Мен алғыс айтамын!» | 50 | Флэшмоб | |
15 | «1-наурыз Алғыс айту күні» | 33 | Дөңгелек үстел | |
16 | «Бүкіл әлемді кітапханаға айналдырайық» | 30 | «Буккроссинг мектепте» акцияның ашылуы | |
17 | «Мәңгілік ел – болашағы біртұтас ел» | 26 | Ашық тәрбие сағаты | |
18 | «Менің Отаным –Қазақстан!» | 30 | Ашық тәрбие сағаты | |
19 | «Жүректен жүрекке» | 50 | Концерттік бағдарлама | |
20 | «Жан жылуы» | 80 | Анимациялық фильмдер, бейнероликтер | |
21 | «Нұрлы –нұрлы жыл басы» | 40 | Онлайн форматта сурет байқауы | |
22 | «Ауғанның от жалыны» | 120 | Кездесу | |
23 | «Ерлік- елге өнеге, ұрпаққа ұран» | 28 | Құттықтау | |
24 | «Ұлы Жеңіс Күні-Мәңгілік Ел Жадында» | 1600 | Онлайн форматтағы бейнеролик | |
25 | «Жасыл Ел» бағдарламасы аясында гимназия аумағына ағаштар отырғызу | 100 | Акциясы | |
Барлық іс-шара саны -25 | ||||
Барлық қамтылғандар саны -6635 | ||||
Оқушылардың байқауларда иеленген жүлделі орындары
Мектеп | Халықаралық | Республикалық | Облыстық | Барлығы | ||||||||||
Бж | І | ІІ | ІІІ | Бж | І | ІІ | ІІІ | Бж | І | ІІ | ІІІ | Бж | ||
2018-2019 | 5 | 8 | 9 | 10 | 10 | 8 | 19 | 25 | 17 | 24 | 29 | 26 | 29 | 292 |
2019-2020 | 15 | 12 | 20 | 18 | 22 | 32 | 42 | 29 | 25 | 30 | 31 | 38 | 14 | 402 |
2020-2021 | 29 | 31 | 29 | 36 | 48 | 59 | 52 | 63 | 48 | 41 | 38 | 46 | 22 | 630 |
Төле би атындағы №8 гимназия оқушыларының байқаулардан иеленген жүлделі орындарының салыстырмалы көрсеткіші 2020-2021 оқу жылы
Жетістіктер статистикасы
Халықаралық шығармашылық, спорттық байқауларда
иеленген жүлделі орындарының салыстырмалы көрсеткіші
| |||||||||
Республикалық шығармашылық, спорттық байқауларда иеленген жүлделі орындарының салыстырмалы көрсеткіші
| |||||||||
Облыстық шығармашылық, спорттық байқауларда иеленген жүлделі орындарының салыстырмалы көрсеткіші
| |||||||||